pil
Lege

Terningesats

Print

Har deltagerne is i maven - og stopper, mens legen er god?

Fremgangsmåde:

  1. En deltager begynder med at slå med en terning og lægger tallene sammen som point - fx 2+4+3=9 point. 
  2. Man må slå, så længe man vil, men slår man en 1'er, er alle pointene tabt, og den næste slår med sin terning. Så det gælder om at stoppe, inden man slår en 1'er!
  3. Pointerne skrives op for hver omgang, og vinderen er den, der først når et aftalt tal eller har flest point, når legen stopper efter det antal runder, I vælger.

Alternativ lederstyret udgave

  1. Inddel deltagerne i hold med 2 eller 3 deltagere. Alle står op.
  2. Lad lederen slå med terningen.
  3. Gruppen skal blive enige om - for hver gang, terningen er kastet - om gruppen vil blive stående, og dermed risikere at miste det hele ved en 1'er - eller få flere point ved de andre tal.
  4. I kan spille fx 6 omgange, og se, hvem der har det højeste antal point - eller se hvilket hold, der først når 50 point.

Tip!
Lav en tabel, og del ud til deltagerne/holdene på forhånd.

Online lederstyret udgave

  1. Få alle til at finde papir og blyant frem - og lad dem evt. lave en tabel, før legen begynder.
  2. Der er ingen hold (med mindre søskende fx er sammen), men alle står op.
  3. Lad lederen slå med terningen.
  4. Hver enkelt deltager skal derhjemme vælge - for hver gang, terningen er kastet - om han/hun vil blive stående, og dermed risikere at miste det hele ved en 1'er - eller få flere point ved de andre tal.
  5. I kan spille fx 6 omgange, og se, hvem der har det højeste antal point - eller se, hvem der først når 50 point.
Skrevet af DFS

Information

Legekasse ID:
L473

Alder:
4. kl. - 6. kl.

Kategorier:
Bordlege, Online

Rekvisitter

  • En terning
  • Papir og blyant
 
 
Website by Typofree Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler