pil
Lege

Blæksprutte

Print

Fremgangsmåde:

  1. Afgræns et område, som er "havet". 
  2. En deltager vælges til at være blæksprutte, mens de andre deltagere er fisk. Fiskene står i en hver sin ende af "havet", og blæksprutten er i midten.  
  3. Blæksprutten må kun bevæge sig sidelæns i "havet". Fiskene skal forsøge at undgå blækspruttens fangearme, mens de bevæger sig frem og tilbage fra den ene ende af "havet" til den anden ende. Fiskene må ikke vende om, når de er begyndt at gå frem. 
  4. De fisk, som bliver fanget, kan evt. blive til blæksprutter.
Skrevet af DFS

Information

Legekasse ID:
L112

Alder:
5 år - 3. kl., 4. kl. - 6. kl.

Kategorier:
Fangelege, Løbelege

Rekvisitter

  • Et afgrænset areal
 
 
Website by Typofree Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler