pil
Lege

Mastermind

Print

Beskrivelse:

En master (den der bestemmer) lægger 5 farvekort i en bestemt mønster.
De andre på holdene har de samme 5 farvekort, de står et stykke derfra og skal på skift løbe hen til masteren og placere en farvekort.
Hvis farvekortet er placeret på den rigtige position lægger masteren sit kort op, så holdet kan se, at nu har de placeret en farve det rigtig sted. Holdet skiftes til at løbe. Er alle 5 kort lagt, må der byttes om på kortene, en ad gangen.
Når holdet har løst koden er spillet slut. En ny master kommer op og lægger en ny farve mønster. Og spillet kan fortsætte.

Se hele forklaringen under downloads.

Skrevet af DFS

Information

Legekasse ID:
L885

Alder:
5 år - 3. kl., 4. kl. - 6. kl.

Kategorier:
Løbelege, Konkurrencer

Rekvisitter

  • En kasse eller andet der kan skærme
  • Kort med farver. Rød, gul, blå, grøn, sort (kan være farvet papir/karton)
  • En kegle eller andet til afmærkning
 
 
Website by Typofree Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler